مقاله «چگونه زندگی‌ و روابط خود را ارزیابی می‌کنید؟» به شما کمک می‌کند تا به زندگی و روابط حرفه‌ای خودتان نظم و تعادل ببخشید. این مقاله بیان می‌کند که وقت‌گذاشتن برای خانواده، روابط و موارد مشابه می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی حرفه و خوشبختی شما در طولانی‌مدت داشته باشد.

زندگی و روابط

در ادامه 3 درس اصلی این مقاله را بررسی می‌کنیم.

  1. روابط شما حتی زمانی که فکر نمی‌کنید، به توجه شما نیاز دارند.
  2. از خودتان بپرسید که در روابط چه کاری باید انجام دهید تا دیگران را بهتر بفهمید و به‌طور ذاتی کار صحیحی انجام دهید.
  3. از فکر کردن به حواشی اجتناب کنید.

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی جایگزینی برای نیروی انسانی | HBR

روابط شما حتی زمانی که فکر نمی‌کنید، به توجه شما نیاز دارند

‌آیا گاهی اوقات از حضور در تولد خانوادگی اجتناب می‌کنید؟ آیا تا به حال خوشحال شده‌اید که یک مسئله مهم در کار رخ داده است و به شما بهانه‌ای خوب برای غیبت داده است؟ همه ما می‌دانیم که ارتباط با افراد نزدیک، مانند بهترین دوستان و خانواده ما، بزرگ‌ترین منبع خوشبختی ما هستند. پس چرا ما همیشه وقت لازم را به آن‌ها اختصاص نمی‌دهیم؟

برای این کار دو دلیل وجود دارد:

۱) کار کردن پاداش بیشتری به همراه دارد. شما آسان‌تر نتیجه یک ساعت اضافه‌کاری را می‌بینید. شما چیزی انجام می‌دهید که حرفه‌تان را پیش می‌برد و برای شما پول بیشتری فراهم می‌کند.

2) کسانی که با آن‌ها روابط و زندگی بهتری دارید، هرگز از شما زمان نمی‌خواهند؛ برای همین است که بهترین هستند! آن‌ها فقط شما را بدون توجه به کارهایی که انجام می‌دهید، حمایت می‌کنند؛ بنابراین زمان زیادی از شما نمی‌خواهند.

‌ممکن است به نظر برسد که می‌توانید در حال حاضر وقت کمتری برای خانواده بگذارید و در آینده بیشتر جبران کنید؛ اما واقعیت این است که صدمات زودرس را به‌سختی می‌توان در سال‌های بعد ترمیم کرد.

زندگی و روابط

‌با تفکر در مورد زندگی خانوادگی‌تان، برداشت از خودتان و دیگران را بهبود ببخشید

‌پس چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به‌طور فوری روابط و زندگی خود را بهبود ببخشید و به آن‌ها توجه لازم را بدهید؟ بهترین سؤال که می‌توانید بپرسید تا هر رابطه‌ای را بهبود ببخشید این است: «X به چه کاری بیشترین نیاز را دارد؟»

X‌ فرد مورد نظر است. ممکن است بهترین دوستتان، پدرتان، خانواده شما یا همسرتان باشد. این رابطه را از دیدگاه آن‌ها به‌جای دیدگاه خودتان بررسی کنید. این کار به درک بهتر طرف دیگر روابط و سپس ارائه راهکار برای تأمین نیازهای آن‌ها کمک می‌کند. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر در حدس‌زدن به آنچه همسر یا پسر شما نیاز دارد، نزدیک خواهید شد که فرمولی عالی برای یک رابطه کاری و خانوادگی است.

همچنین بخوانید: رهبرها دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟ | مجله کسب‌وکار هاروارد (HBR)

از فکر کردن به حواشی دوری کنید

‌یک راه بسیار آسان برای حفاظت از خودتان در همه‌ی زمان‌ها، داشتن زندگی و روابط منطقی و منصفانه است. اگر وجدان شما بیدار است، از تصمیماتی که می‌گیرید و اقداماتی که انجام می‌دهید، راضی خواهید بود و این امر باعث موفقیت شما می‌شود.

‌برای اکثر افراد، انصاف جایی است که ما از مسیر انجام کارهای درست خارج نمی‌شویم. به عبارت دیگر، جایی است که اوضاع درست‌تر می‌شود. چگونه می‌توانید از نابودی انصاف در خودتان جلوگیری کنید؟ ساده است: تفکر حاشیه‌ای را شناسایی کنید و در دام آن گرفتار نشوید. تفکر حاشیه‌ای چیست؟ زمانی است که شما تنها به حواشی و پرتگاه‌های یک موقعیت فکر می‌کنید.

منابع:

Harvard Business Review