Medical Science Liaison یا MSL یک نقش تخصصی و حلقه بین صنعت داروسازی، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و زمینه‌­های مراقبت‌های بهداشتی مرتبط است. آن‌ها بر روی یک موضوع درمانی خاص یا وضعیت بیماری (مانند انکولوژی، قلب، گوارش، بیماری­‌های عفونی، روماتولوژی) تمرکز می­‌کنند.

MSL

MSLها با پزشکان برجسته و محققان در مؤسسات دانشگاهی، بیمارستان‌ها، شرکت‌های داروسازی روابطی را برقرار کرده و حفظ می‌کنند. آن‌ها کمک می‌­کنند تا اطمینان حاصل شود که محصولات به طور مؤثر مورد استفاده قرار می­‌گیرند، به‌عنوان منابع علمی و متخصص عمل می­‌کنند، در مورد پیشرفت­‌های آینده در درمان­‌ها توصیه می­‌کنند و اطلاعات مربوط به داده­‌های علمی و بالینی مربوطه را ارائه می‌­دهند. MSLها اطلاعات علمی و بالینی در مورد محصولات شرکت خود را ارائه می­‌دهند، یافته­‌های تحقیقاتی را ارائه می­‌دهند، به سؤالات پزشکی پاسخ می­‌دهند و در آزمایشات و مطالعات بالینی همکاری می­‌کنند.

همچنین بخوانید: آشنایی با انفورماتیک پزشکی و بیوانفورماتیک

نقش MSL

توجه به این نکته مهم است که MSLها نقش فروش یا تجاری ندارند، اگرچه اغلب با تیم‌­های بازاریابی ارتباط برقرار می­‌کنند تا از تبلیغات منسجم و دقیق اطمینان حاصل کنند. آن‌ها باید از آخرین تحقیقات و پیشرفت­‌های جدید در حوزه تخصصی خود مطلع باشند. از آن‌جایی که MSLها به‌عنوان بخشی از کار خود با گروه‌های حرف‌ه­ای مختلف مشورت می‌کنند، باید ارتباط‌دهنده‌های خبره‌ای باشند که بتوانند پیام خود را برای یک مخاطب خاص تنظیم کنند و در عین حال مطالب پیچیده را به شیوه‌ای واضح ارائه کنند. پیشینه علمی MSLها به فرد اجازه می­‌دهد تا در مورد موارد پیچیده‌­تر بحث کند و تبادل دانش و بینش علمی را تسهیل کند. آن‌ها باید درک روشنی از فرآیندهای تحقیقات بالینی، توسعه محصول و تأیید محصول داشته باشند. MSLها به‌عنوان نماینده میدانی شرکت خود، با ایجاد روابط، تشویق به همکاری و تسهیل گفتگو برای موفقیت آن حیاتی هستند.

MSL

وظایف MSL

برخی از وظایف معمولی که یک MSL ممکن است انجام دهد عبارت است از:

  • پاسخ به درخواست اطلاعات
  • ارائه آموزش به تیم­‌های فروش و بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل روندهای بالینی
  • مشاوره با توسعه­‌دهندگان محصول و متخصصان پزشکی

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی موقعیت MSL پرداختیم. در یک شرکت داروسازی، واحدها و موقعیت­‌های مختلفی با هم در ارتباطند تا چرخ‌­های اقتصادی شرکت را به حرکت درآورند و به مانند یک موتور پیشران، در جهت موفقیت شرکت حرکت کنند.

منابع:

viseven | explorehealthcareers