دکتر وحید محلاتی

دکتر وحید محلاتی

دکتر وحید هاشم بیک محلاتی داروساز، کارشناس مدیریت بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار و فعال در صنعت کمتر شناخته شده پخش دارو.

دکتر محلاتی سال ۶۶ وارد رشته داروسازی دانشگاه تهران شدن و سال ۷۳ هم فارغ‌التحصیل شدن.

این برهه یک برهه پر تلاطم برای کیان داروسازی بود و قانون تاسیس داروخانه توسط پراتیک (غیرداروسازان) در حال تصویب بود که دکتر محلاتی که نماینده ورودی ۶۶ بود؛ فعالیت صنفی پر جنب و جوشی رو شروع کرد که دکتر هاله حامدی‌فر اینطور در مورد ایشون نقل میکنن:

سالهاست که دکتر وحید محلاتی را می شناسمماه های اولی که وارد دانشکده داروسازی شدم و هنوز داروسازی را هم خوب نمی شناختم چه رسد به “صنف” آن را مصادف شد با داستان همیشگی اعطای حق زدن داروخانه به پراتیک ها. ما جوجه های نوظهور که جرات سوال هم نداشتیم چه رسد با اینکه خودی نشان بدهیم. آن روزها حرف زدن خیلی هزینه داشت من از روزهای خیلی قبل تر از ۷۶ حرف می زنم. همان روزها بود که دکتر وحید محلاتی را شناختم که نقل می شد مرتب بین مجلس و دانشکده در رفت و آمد است. هرروز یک نماینده ی مجلس را به دانشکده می آوردند و …نماینده ی کلاسشان بود و در جلسه های نمایندگان ورودی هیچوقت هیچکس با داد و بیداد و کلک نمی توانست چیزی را به ۶۶ ی ها تحمیل کند. اما اگر خواهشی داشتی یا مشکلت را بیان می کردی هم هیچکس مثل دکتر محلاتی برای کمک آماده نبود.”

 

دکتر محلاتی جزو افرادی بودن که تقریبا از صفر، کار در صنعت پخش دارو رو شروع کردن. ایشون سال ۷۵ در قالب مدیر بازرگانی وارد شرکت پخش رازی شدن که اون موقع جزو بهترین شرکت‌های پخش داروی کشور بود. دکتر تا سال ۸۴ در قالب مدیر فروش، مدیر منطقه و مدیر بازرگانی پخش رازی کار کردن و و بعد از حدود یک دهه فعالیت در شرکت رازی، ترفیع شدن و به سمت مدیرعاملی رسیدن.

حدودا ۴ سال به عنوان مدیرعامل فعالیت کردن و تو این مدت تغییرات زیادی رو در شرکت ایجاد کردن. سال ۸۸ تصمیم گرفتن از صنعت پخش دارو جدا بشن و در یک تصمیم غیرمنتظره وارد صنعت پخش محصولات لبنیاتی شدن. سال ۸۸ وارد شرکت پخش کاله شدن و اونجا سمت مدیرعاملی رو داشتن اما کمتر از یکسال اونجا بودن و سال ۸۹ مجددا به صنعت پخش دارو برگشتن و اینبار وارد شرکت آدوراطب شدن.

شرکت آدورا طب الان جزو بهترین شرکت‌های پخش دارو تو ایرانه و محصولات شرکت داروسازی عبیدی رو تو ایران پخش میکنه..

بعد از حدود ۴ سال فعالیت در قالب مدیرعامل و عضو هیات مدیره، سال ۹۳ از بخش خصوصی جدا شدن و وارد شرکت توزیع داروی داروپخش شدند.

از نظر حجم مبادلات مالی، شرکت داروپخش بزرگترین شرکت توزیع داروی ایرانه و در زمان مدیریت دکتر، اقدامات خیلی زیادی در جهت آنلاین شدن فرآیندها و همچنین روش‌های فروش نوین دارو صورت گرفت.

دکتر محلاتی سال ۹۵ از شرکت داروپخش جدا شدند و مدیرعامل پوراپخش شدند اما سال ۹۹ مجددا به شرکت داروپخش برگشتند و اقداماتی که زیرساختاش رو فراهم کرده بودن؛ تکمیل کردند.

مهر سال ۱۴۰۰ ایشون رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ویان تاو شدن که در حیطه صادرات دارو و محصولات سلامت‌محور فعالیت میکنن.

سال ۱۴۰۱ دکتر مجددا به اصل خویش بازگشتند و مدیرعامل شرکت پوراپخش شدند و بعد از ۶ سال مجددا به این شرکت برگشتند.