یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در راستای پست‌های معرفی دانشگاه به آن خواهیم پرداخت، دانشگاه Nottingham در انگلیس است.

Nottingham

انگلیس

انگلیس  یکی از چهار کشوری است که در تشکیل اتحادیه پادشاهی متحده بریتانیا و شمال ایرلند دخیل است. پایتخت انگلیس لندن (London) است، که همچنین یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا است. این کشور دارای تاریخ غنی و متنوعی است که شامل دورانهای مختلفی همچون دوره آنگلوساکسون، تودوری، استوارت، و ویکتوریا می‌شود. انگلیس همچنین نقطه شروع انقلاب صنعتی بوده و تاثیرات گسترده‌ای در توسعه تکنولوژی و صنعتی جهانی داشته است. انگلیس مهارت‌های هنری و فرهنگی فراوانی دارد. این کشور خانه نخبگان هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی کلاسیک، و تئاتر معاصر است. انگلیس یک دولت مشروطه و پادشاهی است و پارلمان بریتانیا در لندن قدرت تصمیم‌گیری دارد.

همچنین بخوانید: مهاجرت داروسازان به انگلستان | راه‌ها و شرایط

University of Notthingham

دانشگاه Nottingham یکی از بهترین و قدیمی­ترین و معتبرترین دانشگاه­های  بریتانیا و جهان واقع در بریتانیا در شهر ناتینگهام است که در سال ۱۷۹۸ میلادی تأسیس شده‌است. پردیس اصلی این دانشگاه با ۳۳۰ جریب مساحت در منطقه‌ای سرسبز واقع شده است و یکی از جذاب‌ترین پردیس‌های دانشگاهی در میان دانشگاه‌های بریتانیا به‌شمار می‌آید. پردیس ۳۰ جریبی ژوبیلی  Jubilee  یک مایل دورتر از پردیس اصلی دانشگاه قرار دارد و میزبان دانشکده‌های مدیریت و امور مالی، علوم کامپیوتر، آموزش، و البته ۷۵۰ محل اسکان دانشجویی است. بر اساس رتبه­بندی فرصت­های اشتغال فارغ­التحصیلان در سال ۲۰۱۷ (QS Graduate Employability Rankings)، دانشگاه ناتینگهام جزء ۶۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه فرصت‌­های اشتغال فارغ­التحصیلان است.

Nottingham

رتبه‌بندی دانشگاه Nottingham در جهان

دانشگاه Nottingham جزء ۱٪ دانشگاه­های برتر جهان است و مرتباً در میان ۳۰ موسسه برتر آموزش عالی انگلستان بوده است. در سال ۲۰۰۶، دانشگاه ناتینگهام از سوی نشریه تحصیلات عالی تایمز (Times Higher Education) به عنوان دانشگاه سال انتخاب شد و همچنین در سال ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز نامزد همین جایزه گردید. این دانشگاه به واسطه کیفیت بالای تدریس، موفق به کسب نشان طلا در چارچوب برتری تدریس (TEF) گردید. بر طبق ارزیابی چارچوب برتری پژوهش (REF) در سال ۲۰۱۴، دانشگاه ناتینگهام از نظر توان پژوهش در رتبه هشتم بریتانیا قرار دارد. بیش از ۹۷٪ پژوهش‌­های دانشگاه در سطح بین‌­المللی شناخته شده هستند. می‌توان گفت ۸۰٪ از آن‌ها در سطح پیشتاز جهانی و یا ممتاز بین‌المللی هستند که بالاترین رتبه ممکن است.

بر طبق رتبه بندی نشریه تحصیلات عالی تایمز این دانشگاه جزء ۱۵ دانشگاه برتر جهان است که کارفرمایان پذیرای فارغ‌التحصیلان آن هستند.

همچنین بخوانید: معرفی برترین دانشکده‌های داروسازی انگلستان

داروسازی در دانشگاه Nottingham

دانشگاه ناتینگهام برنامه داروسازی معتبری ارائه می‌دهد. در ادامه، مروری بر برنامه داروسازی در دانشگاه ناتینگهام خواهیم داشت:

1. درجه تحصیلی:  دانشگاه ناتینگهام برنامه MPhram  را ارائه می‌دهد که معمولاً در مدت چهار سال انجام می‌شود. این برنامه به طراحی شده است تا دانشجویان را برای شغل داروسازی آماده کند.

2. تأییدیه: برنامه MPharm در دانشگاه ناتینگهام توسط شورای داروسازی عمومی (GPhC) در انگلیس تأیید شده است.

3. فرصت‌های تحقیقاتی و اتصالات صنعتی : دانشگاه Nottingham به دلیل برتری در زمینه تحقیقات شناخته می‌شود و دانشجویان فرصت دارند تا در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کرده و در زمینه توسعه‌های نوآورانه در حوزه داروسازی فعالیت کنند. دانشگاه اغلب با شرکت‌های داروسازی و سازمان‌های بهداشتی همکاری می‌کند و به دانشجویان امکان دسترسی به حرفه‌ای‌های صنعت داروسازی و تجارب واقعی در عرصه فراهم می‌کند.

منبع:

wikipedia