دکتر پریسا متقیان

دکتر پریسا متقیان

پریسا متقیان در سال 66 در اصفهان متولد شد. دبیرستان رو با دیپلم تجربی به پایان رسوند و در سال 87 وارد رشته داروسازی دانشگاه تهران شد. حین تحصیل ارتباطشون با صنعت خلاصه می­شد در کارورزی‌­های صنعت. از اونجایی که در دوران دانشجویی محیط صنعت رو محیط خشک و غیرمنعطفی می‌­دید، بیشتر در داروخانه فعالیت داشت و علاقه چندانی به صنعت نشون نمی‌­داد. به حدی که پایان­‌نامه خودش رو در زمینه بالینی شروع کرد. اما به‌­واسطه شروع تز بالینی که باید با بیمار ارتباط داشت و زمان رو در بیمارستان سپری کرد، متوجه شد علاقه­‌ای به کار بالینی نداره و این شد که موضوع تز رو عوض کرد و همین باعث طولانی شدن فرآیند فارغ­‌التحصیلی دکتر متقیان شد. بعد از پایان دوره عمومی، طرح رو در معاونت علوم پزشکی ایران شروع کرد. البته برای شروع به کار صنعت رو در نظر داشت، به این خاطر که شاید پیشرفت در صنعت در حوزه وسیع‌­تری اتفاق میفته تا بالینی. اما بعد از ورود، علاقه به صنعت اونقدری زیاد شد که حتی فکر تأسیس داروخانه رو هم از سر خارج کرد.

اولین شرکتی که با اون فعالیت صنعتی رو آغاز کرد، شرکت نوآوری زیستی گویا (اینوکلون) بود که البته همچنان هم در همین شرکت مشغول فعالیت هست. اوایل که سابقه چندانی نداشت، به‌­عنوان کارشناس تضمین کیفیت ورود پیدا کرد و در ادامه مدیر تضمین کیفیت و مسئول فنی در بخش‌­های مختلف شد. اما باید در نظر داشت که ورود به صنعت با مدرک عمومی داروسازی، سختی­‌های خودش رو داره و به­‌عنوان داروساز باید بخشی از این سختی رو پذیرفت تا به نقطه عطف مورد نظر رسید.

دکتر پریسا متقیان میگه: «من در ابتدای ورود به صنعت، انتظاراتم از مجموعه صفر بود. با اینکه من گواهی پایان طرح رو گرفته بودم و پروانه‌­ام آزاد بود، اما با حقوق یک نیروی طرحی ادامه دادم. علاوه بر اون، داروساز باید در شرکت‌­های تولیدی حضور کامل داشته باشه و این امر برای رفت‌­وآمد به شهرک­‌های صنعتی، کمی دشوار بود. بعد از چند ماهی مدیران وقتی علاقه من به حضور و همچنین دقتم در مواردی که به عهده­ داشتم رو دیدن و تصمیم گرفتن روی حقوق دریافتی و مسئولیت‌­هایی که بهم سپرده می‌­شد، تجدید نظر کنن. در واقع در همون اول من سعی کردم اعتماد مدیران رو جلب کنم و بعد از اون انتظار جبران داشته باشم.»