دکتر فروهه ظهیر جوزدانی

دکتر فروهه ظهیر جوزدانی

داستان زندگی دکتر ظهیر پر از نقاط روشن علمی تو زمینه دارورسانیه نوینه و این مطالعات فقط جنبه علمی نداشته و ایشون با چند تا از هم‌کلاسی‌هاشون آستیناشون رو بالا زدن و یه استارت‌آپی تو این حوزه تأسیس کردن که قطعا ازش در آینده خیلی چیزا میشنوین.

قبل از اینکه وارد زندگی کاری خانم دکتر بشیم بریمم یه کم در مورد دوران دانشگاهشون و اوایل جوونیشون (البته الانم ماشالله جوونن و پر انرژی) بیشتر بدونیم:

دکتر ظهیر متولد شهر اصفهانه و رشته مورد علاقش تجربی بوده و رشته‌ای هم که تو دوران دبیرستان انتخاب کرده، تجربی بوده. فروهه تو کنکور سال ۸۳ شرکت می‌کنه و تو رشته داروسازی تو شهر قشنگ ساری  قبول میشه و تا سال ۸۸ دوران داروسازی عمومی رو میگذرونه. جالبه بدونید موضوع پایان‌نامه دکتر ظهیر در مورد نیوزوم‌ بوده که اون زمان مثل الان شناخته شده نبود و یه موضوع خیلی جذاب و هیجان انگیز بود که تو مسیر آیندش هم بی‌تاثیر نبود.

اردیبهشت سال ۸۹ برای گذروندن دوره طرحش (اینجا لینک بدیم به مقاله طرح خودمون) رفت به شهر قشنگ بروجن تو استان چهارمحال و بختیاری و تو بیمارستان دولتی اونجا به عنوان داروساز بیمارستانی مشغول به کار شد و تا آذر سال ۹۰ هم اونجا موندگار شد تا طرحش تموم بشه.

دکتر فروهه ظهیر بلافاصله بعد از طرح برمیگرده اصفهان و تو یکی از بیمارستانای دولتی اصفهان به عنوان داروساز بیمارستانی مشغول به کار میشه و تا سال ۹۹ هم اونجا مشغول بوده. تو همین حین که اونجا کار میکرده همزمان برای کنکور تخصص داروسازی هم مطالعه میکرده و سال ۹۲ تو رشته مورد علاقش یعنی نانوتکنولوژی دارویی تو دانشگاه تهران قبول میشه و ۵ سالی رو تو دانشگاه تهران میگذرونه و سال ۹۷ فارغ‌التحصیل میشه. در کنار اینکه دکتر درس میخونده و تمام وقت مشغول کلاس و مطالعه بوده؛ بیکار هم نبوده و جاهای مختلفی کار کرده از جمله مرکز DPIC دانشگاه علوم پزشکی تهران که اونجا به پرسش‌های دارویی کادر درمان و بیمارها پاسخ میداده. همچنین یه سال به عنوان محقق مهمان تو دانشگاه Innsbruck اتریش مشغول به کار بودن.

بعد از فارغ‌التحصیلی تو سال ۹۷ وارد شرکت دانش ‌بنیان نانوداروپژوهان پردیس شد و اینجا اولین تجربه جدی و کاریش رو تو زمینه فرمولاسیون داروها استارت زد و روی داروهای آهسته رهش تزریقی ۳ ماهه و ۶ ماهه کار به مدت دو سال کار کرد.

خود دکتر ظهیر در مورد کار تو شرکت نانو دارو پژوهان میگه: ” در مجموع بخوام از تجربم بابت دو سال کاریم اونجا بگم: تجربه خیلی خوبی بود و الان هم با همکارام در ارتباط هستم و همیشه بهشون میگم و بهشون یادآوری میکنم که اونجا حالم خیلی خوب بوده”

برسیم سر اصل مطلب و شرکت بینافارمد. دکتر ظهیر با یکی از همکلاسی‌های دوران تخصصش ایده تولید قطره‌های نوین چشمی رو مطرح کردن و با کمک استاد راهنماشون یعنی دکتر اطیابی و دکتر دیناروند استارت کارشون رو زدن. اونا الان تو شتابدهنده هنام مستقرن که بالاتر از میدون آزادی و نزدیک مترو بیمه‌ هستش و اونجا خط تولید راه انداختن و قراره به زودی تولیدشون رو هم استارت بزنن.

دکتر ظهیر تو شرکتشون کارهای مختلفی کرده؛ یه مدت مدیر تضمین کیفیت بوده و الان سه تا پوزیشن همزمان داره؛ هم عضو هیات مدیره هستش، هم قائم مقام مدیرعامله و هم مدیر تحقیق و توسعه.

این صفحه تو بازه‌های زمانی یکساله قرار آپدیت بشه و سال دیگه مطمئنیم که چند صفحه دیگه بهش اضافه شده و داستانای باحال و جذابی رو از بینافارمد اینجا براتون قرار میدیم.