دکتر سرور صادق

دکتر سرور صادق

دکتر سرور صادق، سال 1356 در شهر همدان متولد شد. البته پدر و مادر اصالتاً از خطه شمال بودن و بنابراین بزرگ شده شمال هستن. تو دبیرستان رشته تحصیلی علوم تجربی رو انتخاب کرد و دیپلم­ رو در لنگرود گیلان گرفت و سال 75 وارد رشته شیمی محض دانشگاه شهید باهنر کرمان شد. سال 86 در مقطع کارشناسی ارشد شیمی آلی دانشگاه کردستان فارغ‌التحصیل و در سال 92 برای مقطع دکتری، در رشته نانو فناوری دارویی دانشگاه تهران پذیرفته می­شه. البته ورود به عرصه صنعت بلافاصله بعد از اتمام دوره کارشناسی اتفاق میفته. منتها این صنعت، صنعت مواد غذایی بود. در واقع مسئول فنی کارخانه­ فرآورده‌­های لبنی بودند. اولین شرکتی که ورود به صنعت رو باهاش کلید زدند، کارخونه پگاه سنندج بود و کارآموزی رو در این شرکت گذروندند. در یک مقطعی هم مدیریت تولید رو عهده‌­دار بودند. اما از همون ابتدا علاقه به صنعت دارو ذهن دکتر صادق رو به خودش مشغول کرده بود و در نهایت هم مسیر رو به سمت صنعت جذاب داروسازی تغییر می­دن. سال 92 هم­زمان با شروع دکتری، کارشون رو با شرکت­‌های داروسازی آغاز می­‌کنند. قدم گذاشتن به صنعت دارو رو با شرکت تریتا داروی هزاره سوم با مدیریت دکتر حمیدی، شروع کردند. ناگفته نماند که در تمام سال­‌های تحصیل، مشغول تدریس و برگزاری کارگاه بودند و بعد از ورود به دانشگاه تهران، کار با استاد­های دانشگاه تهران و دانشکده داروسازی زنجان رو شروع می­‌کنند.

اما بریم سراغ اولین حقوق دریافتی! در سال 95 مبلغ 6-5 میلیون تومان به عنوان اولین حقوقشون دریافت کردند که خب اگر این میزان برای اون سال­‌ها بالا به نظر می‌­رسه، باید بگم داشتن PhD و سابقه کاری در اون بی­‌تأثیر نبوده. خانم دکتر مدیریت آزمایشگاه R&D رو هم به عهده داشتند.

اما توصیه به بچه­‌های داروسازی برای ورود به صنعت از زبان خودشون: «اگه بچه­‌ها تجربه کافی نداشته باشن، حقوق دریافتی اون­قدری بالا نیست که رضایت‌­بخش باشه. یعنی اگه کسی بخواد از صفر شروع کنه شاید چیزی حدود 12 میلیون تومان باشه که اگه یه کمی سابقه کاری بهش اضافه کنیم، به 20-18 میلیون برای شروع هم می­رسه و این مبلغ، شرکت به شرکت متفاوت خواهد بود.»