دکتر حسام الدین شریف نیا

دکتر حسام الدین شریف نیا

حسام‌­الدین شریف­‌نیا در 17 دی­‌ماه سال 63 در ساوه متولد شد. رشته تجربی رو در دبیرستان نمونه دولتی علی­‌بن ابی­طالب شهر ساوه گذروند و بعد از شرکت در کنکور تجربی، سال 82 وارد رشته داروسازی شهید بهشتی (بورسیه ارتش) شد. اوایل دوران دانشجویی حدود یک­سال به­‌عنوان مشاور کنکور فعالیت می­‌کرد و بعد از اون دوره­‌های نظامی رو به مدت 7 ترم گذروند. در نتیجه فرصت چندانی برای پرداختن به فعالیت­‌های دیگه نداشت.
بعد از سپری کردن 140 واحد، در داروخانه مشغول شد و تا پایان تحصیل دوره عمومی هم همین فعالیت رو ادامه داد تا اینکه در نهایت تصمیم به شرکت در آزمون تخصص و تحصیل در رشته مدیریت و اقتصاد دارو گرفت و دوره PhD این رشته رو در همون دانشکده داروسازی شهید بهشتی شروع کرد.

 ورود به صنعت به­‌نحوی از همین­جا کلید خورد. هم­زمان با این دوره، داروخانه رو ترک کرد و در سال 92 با شروع طرح تحول نظام سلامت، زیر نظر اساتیدشون دکتر آرش محبوبی و دکتر مهرداد فیضی بخش سرپرستی مجموعه داروخانه‌­های دانشکده داروسازی شهید بهشتی رو راه‌اندازی کردن. بعد از این تجربه، به هیئت مدیره انجمن اقتصاد داروی ایران راه پیدا کرد. در سال 96 عضو هیئت مدیره شرکت سها کیش هلال احمر و به فاصله چند ماه بعد هم، عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران شد. در همون سال 96 به دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگشت و به­‌عنوان هیئت علمی فعالیتش رو شروع کرد. علاوه بر این­‌ها، ­عنوان مشاور در گروه دارویی بهفار، هیئت مدیره شرکت بهستان و پخش البرز و همچنین ریاست کاربرد دارویی مجموعه ستاد نیروهای مسلح رو هم در کارنامه کاری خودش داره.